Facebook
Na facebook reklamami zarządzamy z poziomu Centrum Reklam. Dzięki uruchumieniu kampani otrzymujemy następujące informacje:
- liczbę aktywności użytkowników dotyczącą wybranego udostępionego przez nas posta,
- liczbę konwersacji w zależności od rodzaju czy też
- liczbę odbiorców, które zobaczyły reklamę.
Tworząc nową reklamę otrzymujemy możliwość szczegółowego spersonalizowania jej odbiorców. Możemy określić: płeć, położenie geograficzne oraz zainteresowanie użytkowników. Przed uruchomieniem kampani ustalamy budżet, jaki chcemy na nią przeznaczyć. Mamy więc pewność, że nie wydamy więcej niż sobie założyliśmy.
Google
Google ADS - system reklamowy Google, dzięki któremu możemy wyświetlać linki sponsorowane, podczas wyszukiwania fraz przez użytkowników. Podobnie jak w przypadku facebooka otrzymujemy podobny zestaw statystyk oraz możliwość spersonalizowania reklamy.
Reklamy w google wyświetlane są tym użytkownikom, którzy szukają usług/produktów w wyszukiwarce. Dlatego, tak ważne jest dostosowanie odpowiednich słów kluczowych dla naszej kampanii. Na przykład: prowadząc kwiaciernie w Poznaniu istotna będzie dla nas fraza "kwiaciarnia Poznań". Błędem będzie wyświetlenie reklamy użytkownikowi szukającemu kwiaciarni online - jeśli ta nie prowadzi sprzedaży wysyłkowej, a szukający jest np. z Wrocławia.